2.6.10

SplashMix 001 >>> Rawfare


SPLASHMIX je nová séria mixovaných setov na splash.sk - mixy namiešané špeciálne pre náš magazín. My sme veľmi radi, že ako prvý môžme uviesť mix projektu Rawfare, ktorý je plný exkluzívnych a ešte nevydaných trackov. To však nie je všetko, čím je tento set zaujímavý. Rawfare v poslednej dobe "nabobtnal" a na živých vystúpeniach už figuruje aj vokalista a mc Don (člen projektu NoizBoiz) a to sa odrzkadľuje aj v tomto Splash Mixe. Vzniklo tak unikátne spojenie, ktoré na poli elektra a elektro-housu je stále pomernie zriedkavé. O tom všetkom a aj o niečom viac však prezradí Rawfare v nasledujúcom "krátkom" rozhovore.


Aký je koncept tvojho mixovaného setu pre Splash?
Chcel som spraviť mix, ktorý by odzrkadľoval to čo sa deje na našich spoločných vystúpeniach, ale zároveň aby sa dal počúvať aj v inom prostredí. Elektronická hudba je pre mňa zaujímavá hlavne kvôli sile, ktorú v sebe dokáže niesť oproti klasickým nástrojom. Preto majú všetky Rawfare tracky a sety od základu tvrdý zvuk, no skladby sú zároveň aj rôznorodé svojim štýlom alebo zvukom. Aj keď možno mám svoje preferencie, nie som verný žánrom a subžánrom, dám tam hocičo, pokiaľ ma to osloví a je to energické. Tento mix vznikal v štúdiu Bronstibock, ktoré je v základni vydavateľstva Basserk, v priestoroch OT301. Je približne založený na sete, ktorý sme odohrali na Queensday, plus sú tam niektoré moje obľúbené prechody ktoré som chcel zvečniť.

V mixe je aj MC, ktorý svojim hlasom "okorenil" set. Kto je to?
Don bol v podstate mojim prvým "fanúšikom" v Holandsku a dodnes tuším nevynechal ani jedno moje vystúpenie. Stretli sme sa zhodou okolností na kultovej dubstepovej akcii Lockdown, kam som sa na lineup dostal úplnou náhodou a čo bolo vôbec moje prvé hranie v Amsterdame. Počas setu som snažil primiešať čo najviac elektra, bassline a hľadal spôsoby, aby som mohol zakombinovať vlastné skladby. Jeho to zo všetkých oslovilo najviac, odvtedy sa stretávame stále a robíme bordel na akciách.
Promo foto by R. M. Koolhoven a F. Jordans
  
Vidím, že už je uvedený akoby člen kapely alebo projektu Rawfare. Ako je to vlastne?
Keďže je MC holandského grime/dubstep zoskupenia NoizBoiz (žiadna podobnosť s Boys Noize - pozn.) mali sme si aj hudobne čo povedať a postupne sme sa dopracovali až k tomu, že teraz je akoby druhým členom Rawfare, čo ma veľmi teší. Nikdy som nechcel prezentovať hudbu sám, hudba má byť podľa mňa o tom, že ľudia ju hrajú spolu a reagujú jeden na druhého na stagei. Zatiaľ to funguje výborne, vystúpenia sú úspešné a medzičasom sme si aj stihli vytvoriť slušnú lokálnu "reputáciu" vykrádania backstage chladničiek na rôznych akciách, kde často ani nie sme pozvaní.

Momentálne pôsobíš hlavne v holandskej elektro scéne, kde vidíš najväčšie rozdiely medzi NL a SK?
V tejto stredoeurópskej oblasti som zatiaľ nepostrehol žiadny stagediving a bláznovstvá čo sa tam bežne dejú. Všeobecne electro akcie v okolí Belgicka a Holandska sa stali zmiešaninou metal-hardcore moshpitov a klasického techno/rave fičania, proste tanec a nekontrolované skákanie dokopy. Svoj podiel viny na tom má asi aj Ed Banger, oni to pred pár rokmi spustili a teraz sa to už žije vlastným životom. Minule na našej Basserk akcii ľudia už dokonca skákali z reprákov.

Ďalší podstatný rozdiel je asi aj v tom, že tam už žije druhá generácia návštevníkov parties, ktorí vyrástli na tejto hudbe. Je tam silná tanečná kultúra, ľahšie sa na to nadväzuje, ľudia chápu pôvod zvukov a poznajú klasické skladby. Tým nechcem povedať, že na Slovensku je to úplne zlé. Tiež sa tu robili a robia dobré veci, organizujú sa zaujímavé akcie. Sú tu priestory ako Subclub, ktoré by mali podľa mňa viac stavať na svojej jedinečnosti. Príkladom by mohla byť už pomaly asi vymretá techno scéna, čo tu bola aspoň hudobne určite na svetovej úrovni a ľudia na to dodnes spomínajú.

Čo mi tu vždy vadilo a vadí je fakt že je tu akosi málo zápalu. Všetci sú príliš opatrní a znechutení, pričom aj vonku vidím že veci svetového formátu sú často výsledkom snahy hŕstky ľudí ktorí sú ochotní svoje nápady zrealizovať za každú cenu. Určite sa to dá, aj keď načas možno treba ísť von, cestovať a zbierať skúsenosti.

Plány do najbližšej budúcnosti?
Teraz vyšiel Floor Luv na CD kompilácii Some Tunes 4, neskôr vyjde aj čisto digitálne ako dlhšia verzia viac zameraná na DJov a niekoľkými remixmy od mien, ktoré zatiaľ nechcem prezrádzať. Veľmi sa na to ale teším, lebo tých ľudí si veľmi vážim ako producentov a ich skladby hrávam skoro stále. Nasleduje asi Cd remixov Capacocha, kde bude aj moja verzia, čo bude variácia skladby, ktorá bola na Earcleaner EP no a potom dva ďalšie releasy. Popritom chcem posunúť vystúpenia, aby ich bolo čo najviac.





Tracklist :
01. Rawfare - Floor Luv
02. Aerotronic - Sex & Cigarettes (Waxdolls Remix)
03. Mustard Pimp - Kiwi (Gtronic Remix)
03. Volatile - Ignition
04. Rawfare - Follow Me (feat. Capacocha)
05. Haezer - Who The Fuck Is Haezer (Geht's Noch Remix)
06. The Bloody Beetroots - Warp 1977 (Rawfare Live Fuckup)
07. Rawfare - Bad Santa II
08. The 2000 - Monkey Aggression
09. Bobble – Stachus (Tonka's MVG Rave-Up)
10. Sound of Stereo - Metric
11. Rawfare - Earcleaner
12. Noob & Brodinski - Peanuts Club (Zeds Dead Remix)
13. Rawfare - Meth Bat (Basserk Riot Demo Edit)
14. Hugo Moya - Move
15. Distrakt - The Future
16. Shinichi Osawa - EEAA (Mustard Pimp Remix)
17. B.R.U.C.E. - The Wallet (TWR72 Remix)
18. Kanji Kinetic - Deep Down South
19. Shock & Awe - Trap Door

Rawfare | webpage | facebook | myspace

0 comments:

Post a Comment